Seznámili jsme se v roce 1967. V hlavě mi začalo blikat varovné světélko: pozor, tenhle chlapík tě buď svou drsnou energií zničí, nebo s ním poletíš do oblak. Vždy jsem obdivovala a stále mne okouzlují kresby a malby, které pod jeho rukou vznikají úžasně lehce. Jeho figurální grafiky a ilustrace nejsou nikdy otrocky popisné. Jeho portréty zachycují...
Články
o Jiřím Altmannovi
Ocenění Jiřího Altmanna
1967
Cena nakladatelství Československý spisovatel na 1. Pražském salónu
Výstavy Jiřího Altmanna
1967
Poetická vinárna VIOLA, Praha – samostatná výstava
1. Pražský salon – účast
PhDr. Dušan Sedláček o Jiřím Altmannovi
Malíř a grafik Jiří Altmann se narodil 28.ledna 1942 v Praze, v rodině se silnou hudební tradicí. Sám však projevoval od dětství talent výtvarný a po ukončení gymnázia byl přijat na Akademii výtvarných umění v Praze, kde studoval u profesorů Silovského a Tittelbacha. Ten si všiml jeho schopnosti zvládat grafické techniky a doporučil mu, vydat se...
Blanka Stehlíková o Jiřím Altmannovi
Letošní jubilant Jiří Altmann je umělec, v jehož rukou znovu ožívá dřevo. Z těla stromu si umí vytesat trám, postavit schodiště, zhotovit stůl, který je zároveň funkčním i výtvarným objektem, vytvořit sochu i připravit desku či špalíček pro svoje dřevoryty a hlavně dřevořezy. Špalíček dovede vyhladit až do lesku, jindy naopak využije podélné...
Sylva Petrová o Jiřím Altmannovi v roce 1980
Jiří Altmann, Grafik a ilustrátor. Narozen 28. ledna 1942 v Praze. V letech 1960-–1966 studoval na Akademii výtvarných umění v Praze u profesora Vojtěcha Tittelbacha. Samostně vystavoval v Galerii mladých v roce 1974, zúčastnil se řady kolektivních výstav a přehlídek současného umění.
PhDr. Jana Wittlichová o Jiřím Altmannovi v katalogu výstavy v Malé galerii Mánesu v roce 1974
Snad k žádnému jinému materiálu nemá člověk-tvůrce tak blízký vztah jako ke dřevu. Dřevo je živé, mění se, roste, stejně jako on a proto si rozumějí už po tisíciletí. Ani naše doba syntetických hmot a experimentálních technik, vynalézavých postupů a rafinovaného výtvarného jazyka, dřevo neopouští, vrací se k němu architekt, aby přiblížil lidem...
Osobitost grafické řeči Altmannových dřevořezů spočívá ve výtvarném naturelu autora, který v této grafické technice našel výrazový prostředek nejlépe vyhovující jeho uměleckému záměru. Dynamická, nervně pulzující kresba, dramatická hra světla a stínu jsou jedním z hlavních rysů autorova expresivního rukopisu. Jako jeden z mála v současné mladé...